Diamantele. Partea II.

După cum v-am promis în unul din articole precedente, am revenit cu alte informații curioase despre faimoasele diamante. Dacă sunteți curioși să aflați cum se evaluiază acestea și care sunt marile branduri mondiale ce le comercializează, dar și despre diferența diamantelor naturale de cele sintetice, atunci rămâneți cu noi…

 Să începem…

  Criteriile de bază ale evaluării diamantelor: “Cei 4 C“(după inițialele cuvintelor din limba engleză), sunt:

Carat = este unitatea de măsură pentru diamante și alte pietre prețioase. Măsura unității este de 0,2 grame.

Clarity = Claritatea înseamnă prezența sau absența incluziunilor minuscule, în interiorul pietrei și/sau la suprafață.

Color = Diamantele pot avea orice culoare a spectrului, dar cele mai multe diamante extrase sunt incolore și au mici urme de galben, unele maro sau gri. Culoarea lor este reprezentată simbolic prin cifre sau litere.

Cele mai rare diamante sunt cele de culoarea roșu, roz, verde și albastru. Diamantele care au o culoare suficient de saturată sunt numite diamante ”fancy-color”.

Cut = modul de tăiere, fațetare și perfecțiunea execuției.

Forma este rezultatul final al procesului de tăiere și șlefuire a diamantului. Exista numeroase forme: briliant, smerald, baquette, marquise, trillion, princess.

      Sistemul celor patru C a fost stabilit în anii ’50 de Institutul American de Pietre Prețioase (Gemological Institute of America – GIA) și este acceptat ca atare de gemologi și oameni de afaceri.

Printre cele mai cunoscute branduri specializate în producția și comercializarea diamante la nivel mondial se numără:

1.   Chanel este unul dintre cele mai celebre branduri franțuzești de lux, care a fost creat în 1909 de către legendara Gabrielle sau „Coco” Chanel.

2.   Brandul Chopard, originar din Geneva, a devenit gradual un concurent puternic în sectorul de bijuterii de lux.
3.   Georges Piaget a ridicat numele Piaget pe cele mai înalte culmi, prin creațiile sale exclusiviste. Fiecare diamant selecționat pentru bijuterii sau ceasuri este testat conform unor standarde stricte ale Casei Piaget, standarde care includ culoarea, mărimea, calitatea și valoarea.

4.   Graff este binecunoscut pentru calitatea și serviciile de top pe care le oferă, lucruri care au făcut acest brand să fie foarte popular în rândul celor înstăriți.

5.   Hermès a luat naștere la Paris în anul 1837 și poartă numele designerului Thierry Hermès.

           Cum se deosebesc diamantele naturale de cele contrafăcute?

  •   Una dintre cele mai importante probleme ale gemologului (expertul în pietre prețioase) o constituie diferențierea  diamantelor naturale față de imitații, așa cum indentificarea cu ochiul liber nu este posibilă.
  •   Deosebirea diamantelor naturale de cele sintetice și de imitații ale acestora se poate realiza cu precizie numai în cadrul unui laborator specializat, deoarece pe lîngă experiența vastă, expertul apelează și la instrumente de analiză specifice.
  •   În cazul diamantelor naturale, folosindu-se de aparate specifice, se stabilesc caracteristicile, precum culoarea, claritatea, tipul fațetării, fluorescența și tratamentele aplicate pentru îmbunătățirea calității acestora.

               Unde se pot testa și cine le poate garanta autenticitatea?

  •   Verificarea pietrelor prețioase în general și a diamantelor în particular trebuie realizată în cadrul laboratoarelor gemologice, dotate cu aparatură specifică și personal calificat.
  •   Ar fi bine de reținut că atunci cînd dorim să cumpărăm diamante naturale, nemontate sau montate în bijuterii, însoțite de certificat, să ne asigurăm, că acesta a fost emis de un laborator internațional  specializat în expertizarea pietrelor prețioase sau de către Camera de Stat pentru Supravegherea Marcării.
  • Sperăm că v-au fost de ajutor informațile prezentate. Aveți mare grijă în alegerea bijuteriilor, pentru a nu cădea pradă unor escrocherii. Iar noi vă dorim doar experiențe frumoase și unice la fiecare achiziție.

Sursă: https://cssm.md/ro/content/diamantul-piatra-naturala-si-imitatiile-salea